Pi

Za kakvo se terzaqt horata :)

-----Original Message-----

Prez weekend-a edna poznata matematichka me zabi v zemiata sas slednite
fakti koito dosega ne znaeh:

- chisloto Pi e bezkraina neperiodichna drob.
- ako si go predstavim kato ekvivalent v dvoichna broina sistema (edinici i
nuli), e dokazano che vseki edin tekst, programa, CD, pesen ili izobrajenie
za koeto se setim moje da bade nameren kato niakakva chast ot chisloto Pi.
- otnoshenieto mejdu obikolkata i diametara na okrajnostta ne e edinstvenia
primer za takova "specialno" chislo.

Ottuk sledva che okrazhnostta bivaiki nai-prostata forma koiato moje da si
predstavim sadarja v sebe si vsichko koeto vaobshte mojem da si predstavim i
dori poveche zahtoto drobta e bezkraina.
Sashto taka nikoi ne moje da kaje tochno kolko e liceto na edna okrajnost
zashtoto vav formulata za izchisliavaneto mu otnovo se sadarzha Pi.
Znachi obiknovennia krag koito izglejda bezkraino prost vsashtnost e
nai-goliamoto predizvikatelstvo pred misalta tai kato e s neopredelimi
parametri i sledovatelno ne barkame li mnooogo dalboko kato priemame che
sveta postroen varhu znanieto za nego e poznavaem?

Naistina poniakoga mi se struva che niakoi se maitapi s men, no gornite
primeri sa nauchno dokazani i potvardeni ot savremennata matematika.
Chuvstvah se tap cial sledobiad - kato chovek zavarshil tehnichesko
obrazovanie tazi nepoznavaemost na elementarnite neshta naokolo leko me
plashi :)