Re: Pi

Vsyshtnost izglejda si mislite che znaete dosta matematika i sega pokazvate
znania ;-) (ili pyk prosto ne znaete kakva e razlikata m/u transcedent-no
chislo i irrational-no chislo).

Btw tova pismo beshe pusnato do corporate lista ni za gluposti, jokes i t.n. v
Orbitel - normalno e da se vpechatli Tzanko kato go e puskal, sled kato ne
vseki zadulbava v matematika.

Vasko, sqrt(2) e dalech po-"podredeno" ot Pi - dqdo ni Euler predi nqkolko
veka oshte go e dokazal. A Lindeman prez 1882 dokazva che Pi e transcedentno,
koeto shte reche, che Pi ne e reshenie na nito edno algebrichesko uravnenie -
maluk primer za sqrt(n) -> x^2 - n = 0 :-) -> izvoda e che sqrt(n) cbrt(n) i
t.n. sa iracionalni (neperiodichni drobi), no ne i transcedentni :-) ln(2)
sushto e transcedentno naprimer.

Ako nqkoj mu puka za tova - moga da mu napisha malko po faktologicheski
neshta, koito ne mislq che sa za humor list :-)

Sorry che chak sega pisha - prosto ne sum chel list-a otdavna.

P.S.: Na tazi tema sum prosto maniak. Ako slushate shte vi pratq snimka na Pi
tattoo-to mi :-)

P.P.S.: Preporuchvam filma "Pi" - kopieto v Bg e rip-vano ot moeto DVD :-)))

--
Petar 'bu' Nedyalkov
Hit.bg - Content Manager